דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב שתלוי בניתוב 

מאת    [ 29/12/2006 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 3872 פעמים ]

עיצוב שתלוי בניתוב.

   עסק מעוצב באותה יעילות בה הוא מנותב למה הכוונה??  

מנהלת בעסק היא כמו במאי בהצגה כאשר העובדים שלה הם השחקנים. לכל עובד תפקיד משלו וההרמוניה של ביצוע כל התפקידים יחד על הצד הטוב ביותר היא זו שמביאה להגשמת יעדי העסק וחזונו. עד כמה שהדבר נשמע מוזר אחד התפקידים העיקריים של מנהלת הוא ניתוב.

ניתוב פירושו הכוונה לערוצים שבהם זורמים האנשים, החומרים, המוצרים או התשדורות והמכתבים. או יצירה של ערוצים שעליהם דברים כאלה יכולים לזרום והצבת הטרמינלים שם כדי שיטפלו בהם או ישנו אותם. מנהלת אשר אינה מנתבת ואשר אינה מבצעת בעקביות בעצמה פעולת פיקוח על קווים, תטבע עד מהרה. היא תאבד את אחיזתה בתפקיד ותרגיש כי נדרש ממנה לעבוד עד מוות. יתרה מזאת, כל היחידות הכפופות לה מסביב יתפרקו לחתיכות. ההבדל בין סדר לבין תוהו ובוהו הוא פשוט חלקיקים נכונים וזרימות המתוכננות באופן פשוט וברור.

המנהלת היא זו ששולטת בכך ולכן בידיה האחריות למצב אם יהיה אצלה תוהו ובוהו(= שום שליטה על הקווים) או סדר ושליטה טובה על קווים וחלקיקים. הדבר אשר מסית מנהלת (ואת העסק שלה) מתפקידה הוא פריטים אשר אינם מטופלים כהלכה. האשמה אינה בכמות. מנהלת יכולה לטפל בטונות של פריטים כאלה. הפריטים שאינם מטופלים הם אלה שגורמים לטונות להיראות חסרי תקווה. עסק שבו תקשורות אינן מנותבות כמו שצריך הוא מקום מטורף לעבוד בו מאחר שאיש אינו יודע במה הוא אמור לטפל או מה אחרים אמורים לעשות. באחריותה של מנהלת לגלות מתי עובד אינו עושה את תפקידו כראוי ולחקור מדוע. אולי חסרה לו הכשרה? אולי אינו מתאים לתפקיד? ואולי הוא פשוט עצלן ומישהו אחר כורע תחת הנטל..... כאשר העובדים לא זורמים בערוצים הנכונים חומרים נכונים לא יופיעו, כסף לא יוכל לזרום פנימה או החוצה, הייצור הוא לא תקין והעסק מתחיל לאבד את כושר הפירעון שלו באופן לא נעים. 

כדי לשנות מצב כזה לעבר האידיאל מנהלת צריכה להתחיל לפקח בראשונה על הדברים אשר בסביבתה הקרובה ולאחר מכן על הקווים של העובדים הכפופים לה ישירות ולהכניס בהם סדר בתור התחלה יש לבצע מחדש (או רק בשביל רענון) הגדרת כובעים. הגדרת כובעים "מזכירה" לכל אחד מה תפקידו ובאיזה מחלקה הוא פועל בתהליך ההגדרה של כל כובע יש לפרט בדיוק מה מצופה מכל אחד בתפקיד מסוים הן מבחינת ביצוע והן מבחינת אחריות.   

תתפלאי איך הרבה פעמים עובד לא יודע להגדיר בדיוק את תפקידו ומכאן רק ברור שגם לא יוכל לבצע אותו. כבר מראשית הקמת העסק סומנה מטרה וכך נבנתה לשם דרך בתהליך בניית הדרך מחליטה המנהלת בעסק מי יעשה מה על מנת שהמטרות תוגשמנה ולכן עליה להיות תמיד עם היד על הדופק ולזהות מתי יש חריגה או סטייה לכיוון אחר אשר יכולה להשפיע לרעה על כל העסק קל מאוד להיסחף תוך כדי עבודה ולא לראות חריגות לפעמים ולכן בקרה שבועית ועבודה לפי סטטיסטיקות אשר מודדות תפוקה דואגת שהכל יהיה תחת שליטה ולא יהיו הפתעות.





יעל לוטן היא מנכ"ל חברת יחסי הציבור לוטן תדמיות בע"מ.
http://www.lotan.org.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב